1. Mihin haet lupaa?
Haen lupaa magiaonnettomuuden seurauksena syntyneeseen mutaatioon tai virheellistymään ihmisessä, joka on taannut yksilölle epätavallisen tavan käyttää magiaa edukseen. Taustatarinan mukaan Venäjällä (tai mitä vaihtoehtoisnimeä peli käyttääkään) joukko moraalisesti kyseenalaisia tiedemiehiä aloittivat projektin magian tutkimisesta ja kykyjen siirtämisestä ihmiseen. Projektin, jota kutsuttiin myös Projekti Kostoviksi (Project Kostov), mukana olleet kokelaat olivat haluttomia sekä laittomasti pakotettuja osallistumaan testeihin kuolemanrangaistuksen uhalla. Projekti Kostov oli siis hallinnon ulkopuolinen ja muilta lääketieteilijöiltä salattu eliittiprojekti.
Projektiin pakotettuja kokelaita oli yhteensä 3, joista yksi oli magiaa hallitsematon ihminen sekä kaksi muuta taitasivat sujuvasti ja vaihtelevasti muunnos- ja parannusmagiaa. Kokeiden päätutkimuskohde oli ihmissiviili, johon professori Kostovin teorioiden mukaan oli mahdollisuus siirtää kyky hallita magiaa. Koska teoriat nojasivat vain numeroihin ja tilastoihin, Kostov tarvitsi käyttöönsä työryhmästään ulkopuolisia siviilejä. Kostov ei osannut sanoa varmaksi mitä kahdelle maagille tapahtuisi, mutta siitä hän oli varma etteivät he enää koskaan taikoisi. Myöskään kokeiden vaikutuksista magiattomaan ihmiseen ei osattu arvioida - kaikki arviot komplikaatioista perustuivat Kostovin omaan teoriaan. Ihminen, johon kokeet pääsääntöisesti kohdistuivat ja joka on myös hakemukseni pelihahmo, sai professorin antaman uuden nimen Anna Kostova. Professori Kostov antoi hänelle edesmenneen tyttärensä nimen henkilökohtaisista syistä.
Professori Kostov ja hänen työryhmänsä olivat rakentaneet uusinta teknologiaa hyödyntävän koneen, jolla uskottiin olevan ominaisuus manipuloida magiaa ja sen hallitsemista. Konetta käytettiin toistuvasti ja sen myötä epäinhimillisissä olosuhteissa myös kokelaat kärsivät eritoten henkisesti, mutta myös vakavasti fyysisiä vaurioita, jotka tekivät heistä lähes toimintakyvyttömiä. Viimeisin koe, jossa Kostov työryhmineen uskoi viimein onnistuvansa läpimurrossaan, hän sen sijaan onnistui aiheuttamaan massiivisen räjähdyksen ja paineaallon sekä tuhoamaan koneensa ja työnsä ikiajoiksi. Tapaturmassa menehtyi suurin osa hänen työryhmästään, moni myös pakeni. Viimeisen kokeen lopputulos oli kuitenkin henkeäsalpaava: kaksi maagikokelasta olivat menehtyneet räjähdyksessä, mutta kokelas Anna Kostova oli saanut pinttymän magiasta joita maagit olivat hallinneet. Jätän tarkemmat yksityiskohdat Annan elämästä vaikka sinne hahmoesittelyyn.
Sitten tullaan asiaan johon olen varsinaisesti hakemassa lupaa: magiaonnettomuuden myötä hakisin Annalle lupaa avata alkeellisia portaaleja, jotka sallivat hänen liikkua kilometrien säteellä paikasta toiseen. Portaalit ovat vaarattomia mutta auttavat nopeassa ja vaivattomassa etenemisessä. Niiden avaaminen on kuitenkin Annalle raskasta, sillä jokainen portti ja siitä astuminen kuluttaa hänen voimiaan ja johdattaa häntä askeleen lähemmäksi ennenaikaista loppuaan. Vähäisen magiakyvykkyytensä maksun hän maksaa elämällään, josta toipuminen normaalitilaan on hidasta. Portaalit ovat vain hetkellisiä välähdyksiä eivätkä säily kauaa käyttökelpoisena.
2. Miksi sinun pitäisi saada lupa?
Kyky jonka lupaa haen on itsessään melko harmitonta mutta epätavallista magiaa. Tarkoitus ei ole luoda hahmosta kovan luokan taistelijaa eikä edes puolustajaa, vaan kehittää hahmolle moniuloitteisempaa tarinaa ja suhdetta tähän ropeulottuvuuteen. Juonellisuuden vuoksi sen luvan haluaisinkin ja siksi musta se voisi ollakin mun, toisaalta osaan myös pitää homman hanskassa ja naruista kiinni ettei pelistä tule yhtä pelleilyä. Näin harmittoman kyvyn kanssa uskon osaavani myös pelata, vaikkei omat pelitaidot olekaan mitenkään erityiset. Uskon että jos johonkin hakemus kaatuu niin siihen, että kyseessä on epätavallista magiaa jota ei oletettavasti harjoita kukaan muu.
3. Kuinka lupa vaikuttaisi roolipelaamiseesi?
Eipä juurikaan ainakaan hahmon kannalta. Hahmo saa syvyyttä ja sen elämäntarina parempaa, mielenkiintoisempaa sävyä. Koska hahmo on ihminen, jolla ei ole muita erikoiskykyjä saatikka edes aseita, hän elää täysin kuten muu ihmisväestö ja menettelee sen mukaan. Itseni puolesta pelaaminenhan muuttuu astetta mielenkiintoisemmaksi ja saan funtsia hahmolleni sitäkin mielenkiintoisempaa tulevaisuutta.
4. Millaiset taistelutaidot hahmollasi on?
Heikot. Annaa ei ole koulutettu taistelemaan eikä hänen paikkansa ole ylipäätään taistelutantereella. Jos Anna ajautuisi taistelutilanteeseen, hänen roolinsa olisi pikemminkin pelata itselleen aikaa vetäytyäkseen. Anna ei myöskään fyysisesti ole vahva puolustamaan itseään: erikoiskyvystään huolimatta hänen päähänsä riittää yksi luoti ja hän on kaatunut. Samoiten myös manasiepparit voivat sabotoida hänen kykyään avata portaaleja, joskin manasieppareiden käytöllä voi olla myös perin ikäviä lisäsivuvaikutuksia.
5. Kuinka paljon magiaa hahmo kykenee käyttämään ennen kuin pyörtyy?
Portaalien avaaminen rasittaa häntä, eikä riitä kuin kaksi lyhyen ajan sisällä avattua porttia ja hänen vinttinsä pimenee. Myös portaaleista astuminen kuluttaa häntä fyysisesti ja koettelee hänen ruumistaan. Portaalien ylikäyttö johtaa kuolemaan.
6. Hahmosi heikkoudet?
Yllämainittuja heikkouksia riittää varmaan voimienkin edestä.
7. Muuta mainittavaa hahmosta?
Pidän mieluummin kaiken mahdollisimman salassa kuin paljastaisin taustatarinat ja kaiken tässä, mutta jos hyväksyntä vaatii lisätietoa niin kaipa sellaista voin skriivata.
Että tsellattii! Peukut pystyssä.
Haen lupaa magiaonnettomuuden seurauksena syntyneeseen mutaatioon tai virheellistymään ihmisessä, joka on taannut yksilölle epätavallisen tavan käyttää magiaa edukseen. Taustatarinan mukaan Venäjällä (tai mitä vaihtoehtoisnimeä peli käyttääkään) joukko moraalisesti kyseenalaisia tiedemiehiä aloittivat projektin magian tutkimisesta ja kykyjen siirtämisestä ihmiseen. Projektin, jota kutsuttiin myös Projekti Kostoviksi (Project Kostov), mukana olleet kokelaat olivat haluttomia sekä laittomasti pakotettuja osallistumaan testeihin kuolemanrangaistuksen uhalla. Projekti Kostov oli siis hallinnon ulkopuolinen ja muilta lääketieteilijöiltä salattu eliittiprojekti.
Projektiin pakotettuja kokelaita oli yhteensä 3, joista yksi oli magiaa hallitsematon ihminen sekä kaksi muuta taitasivat sujuvasti ja vaihtelevasti muunnos- ja parannusmagiaa. Kokeiden päätutkimuskohde oli ihmissiviili, johon professori Kostovin teorioiden mukaan oli mahdollisuus siirtää kyky hallita magiaa. Koska teoriat nojasivat vain numeroihin ja tilastoihin, Kostov tarvitsi käyttöönsä työryhmästään ulkopuolisia siviilejä. Kostov ei osannut sanoa varmaksi mitä kahdelle maagille tapahtuisi, mutta siitä hän oli varma etteivät he enää koskaan taikoisi. Myöskään kokeiden vaikutuksista magiattomaan ihmiseen ei osattu arvioida - kaikki arviot komplikaatioista perustuivat Kostovin omaan teoriaan. Ihminen, johon kokeet pääsääntöisesti kohdistuivat ja joka on myös hakemukseni pelihahmo, sai professorin antaman uuden nimen Anna Kostova. Professori Kostov antoi hänelle edesmenneen tyttärensä nimen henkilökohtaisista syistä.
Professori Kostov ja hänen työryhmänsä olivat rakentaneet uusinta teknologiaa hyödyntävän koneen, jolla uskottiin olevan ominaisuus manipuloida magiaa ja sen hallitsemista. Konetta käytettiin toistuvasti ja sen myötä epäinhimillisissä olosuhteissa myös kokelaat kärsivät eritoten henkisesti, mutta myös vakavasti fyysisiä vaurioita, jotka tekivät heistä lähes toimintakyvyttömiä. Viimeisin koe, jossa Kostov työryhmineen uskoi viimein onnistuvansa läpimurrossaan, hän sen sijaan onnistui aiheuttamaan massiivisen räjähdyksen ja paineaallon sekä tuhoamaan koneensa ja työnsä ikiajoiksi. Tapaturmassa menehtyi suurin osa hänen työryhmästään, moni myös pakeni. Viimeisen kokeen lopputulos oli kuitenkin henkeäsalpaava: kaksi maagikokelasta olivat menehtyneet räjähdyksessä, mutta kokelas Anna Kostova oli saanut pinttymän magiasta joita maagit olivat hallinneet. Jätän tarkemmat yksityiskohdat Annan elämästä vaikka sinne hahmoesittelyyn.
Sitten tullaan asiaan johon olen varsinaisesti hakemassa lupaa: magiaonnettomuuden myötä hakisin Annalle lupaa avata alkeellisia portaaleja, jotka sallivat hänen liikkua kilometrien säteellä paikasta toiseen. Portaalit ovat vaarattomia mutta auttavat nopeassa ja vaivattomassa etenemisessä. Niiden avaaminen on kuitenkin Annalle raskasta, sillä jokainen portti ja siitä astuminen kuluttaa hänen voimiaan ja johdattaa häntä askeleen lähemmäksi ennenaikaista loppuaan. Vähäisen magiakyvykkyytensä maksun hän maksaa elämällään, josta toipuminen normaalitilaan on hidasta. Portaalit ovat vain hetkellisiä välähdyksiä eivätkä säily kauaa käyttökelpoisena.
2. Miksi sinun pitäisi saada lupa?
Kyky jonka lupaa haen on itsessään melko harmitonta mutta epätavallista magiaa. Tarkoitus ei ole luoda hahmosta kovan luokan taistelijaa eikä edes puolustajaa, vaan kehittää hahmolle moniuloitteisempaa tarinaa ja suhdetta tähän ropeulottuvuuteen. Juonellisuuden vuoksi sen luvan haluaisinkin ja siksi musta se voisi ollakin mun, toisaalta osaan myös pitää homman hanskassa ja naruista kiinni ettei pelistä tule yhtä pelleilyä. Näin harmittoman kyvyn kanssa uskon osaavani myös pelata, vaikkei omat pelitaidot olekaan mitenkään erityiset. Uskon että jos johonkin hakemus kaatuu niin siihen, että kyseessä on epätavallista magiaa jota ei oletettavasti harjoita kukaan muu.
3. Kuinka lupa vaikuttaisi roolipelaamiseesi?
Eipä juurikaan ainakaan hahmon kannalta. Hahmo saa syvyyttä ja sen elämäntarina parempaa, mielenkiintoisempaa sävyä. Koska hahmo on ihminen, jolla ei ole muita erikoiskykyjä saatikka edes aseita, hän elää täysin kuten muu ihmisväestö ja menettelee sen mukaan. Itseni puolesta pelaaminenhan muuttuu astetta mielenkiintoisemmaksi ja saan funtsia hahmolleni sitäkin mielenkiintoisempaa tulevaisuutta.
4. Millaiset taistelutaidot hahmollasi on?
Heikot. Annaa ei ole koulutettu taistelemaan eikä hänen paikkansa ole ylipäätään taistelutantereella. Jos Anna ajautuisi taistelutilanteeseen, hänen roolinsa olisi pikemminkin pelata itselleen aikaa vetäytyäkseen. Anna ei myöskään fyysisesti ole vahva puolustamaan itseään: erikoiskyvystään huolimatta hänen päähänsä riittää yksi luoti ja hän on kaatunut. Samoiten myös manasiepparit voivat sabotoida hänen kykyään avata portaaleja, joskin manasieppareiden käytöllä voi olla myös perin ikäviä lisäsivuvaikutuksia.
5. Kuinka paljon magiaa hahmo kykenee käyttämään ennen kuin pyörtyy?
Portaalien avaaminen rasittaa häntä, eikä riitä kuin kaksi lyhyen ajan sisällä avattua porttia ja hänen vinttinsä pimenee. Myös portaaleista astuminen kuluttaa häntä fyysisesti ja koettelee hänen ruumistaan. Portaalien ylikäyttö johtaa kuolemaan.
6. Hahmosi heikkoudet?
Yllämainittuja heikkouksia riittää varmaan voimienkin edestä.
7. Muuta mainittavaa hahmosta?
Pidän mieluummin kaiken mahdollisimman salassa kuin paljastaisin taustatarinat ja kaiken tässä, mutta jos hyväksyntä vaatii lisätietoa niin kaipa sellaista voin skriivata.
Että tsellattii! Peukut pystyssä.