Angarth
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Angarth

Snowhotellissa toimivan kaupunkifantasiaroolipelin foorumit


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Krémmin uudet kuviot, hih (se 500 sanaa about)

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

Nefas

Nefas

1. Haen tällä hakemuksella lupaa siihen, että Krémm Vlagirm on kykeneväinen valmistamaan maagisia esineitä (esim. Riimuesineet). Tällä luvalla haen siis periaatteessa siihen, että Krémm olisi löytänyt ikivanhan kirjan, jossa on ohjeet erilaisten maagisten esineiden tekoon (mm. Miten hyödyntää riimuja). Ja koska Krémm on hyvin rikas asianajaja, tarvikkeiden hankkiminen ei pitäisi olla vaikeaa. Riimumagiaan tullen, muistin juuri, että Krémm käytti (taistellessaan T'irimiä vastaan ennen timeskippiä) riimumagiaa. Timeskipin aikana voidaan ajatella, että hänellä ei ollut paljoa aikaa kehittää Riimumagiaa (Niin vaativa kuin se onkin), joten se jäisi 3. Tasolle.

2. Ajattelin ns. “boostata” tätä Krémm Vlagirmin työalaa ja päätin hakea näihin esineisiin ja kirjaan luvan. Periaatteessa, n. 10% tilatuista maagisista esineistä tulee Krémmiltä, ja hän myy aika laajasti näitä. Haluan näin monimutkittaa Krémmin suhdetta sukulaiseensa (Vendrelin sukuun). Asiasta on ihan gibben kanssa puhuttu ja ollaan tultu siihen tulokseen, että Krémm ja Vendrelin suku ovat jonkin sukuhaaran yhteydessä toisiinsa.

3. Hahmoni on juristina hieman tylsähkö, sillä toimintaa tuskin riittää. Krémm voisi myydä tavaraa jopa mustalla markkinalla, mikä nostaisi hieman mielenkiintoa. Tämä toimii siten, että jos joku saa luvan jonkun hahmon maagiseen esineeseen, hänen pitäisi hankkia se Krémmiltä ostaen (Tämä voi toimia myös chatissa, eräällä tavoin mailin ja postin kautta). Ostaminen taas on eri juttu, tiedän, koska hahmolla pitäisi olla tarpeeksi rahaa sitten kyseisen esineen ostamiseen, mikä taas lisää työllistymistä Angarthin populan keskuudessa (roolaajien siis).

4. Krémm voi käyttää maagisia esineitä itse, juu, mutta siinä on oma hintansa. Ihan sama, mitä maagista esinettä Krémm käyttää, se joko vaikuttaa hänen fyysisesti, maagisesti tai mentalisesti (kuten kaikkiin muihinkin).

5. Jokaisen erillisen maagisen esineen tekemiseen menee aikaa ja manaa (min. 30%), joten Krémm EI valmista maagisia esineitään Angarthin muurien sisäpuolella, vaan omassa kodissaan (Ei, Krémm ei virallisesti asu Angarthissa, mutta hänellä on siellä asunto).

6. (Kuten ylempänä mainitsin) Kaikki taikaesineet, talismaanit, amuletit ja -kalut tarvitsevat paljon manaa JA että niiden käytössä on etuja ja haittoja (Riimujen kohdalla ei ole haittoja, paitsi jos riimu on tehty huonosti ja että yhteen esineeseen voi pistää vain yhden riimun).

7. Tässä osiossa kerron nyt, mitä Krémm voisi (mm.) valmistaa.

Luuamuletit ovat varmaan yksinkertaisimpia esineitä, mitä Krémm voisi valmistaa, mutta niiden vaikutus voi olla melkein mitä tahansa henkilöön kohdistuvaa. Riippuen henkilön ominaisuuksien (fyysinen, maaginen ja mentaalinen) kokonaisuudesta, hän voi kantaa vain tietyn määrän kyseisiä amuletteja (Krémmin tapauksessa 4). Luuamuletit antavat sekä etuja ja haittoja. Esimerkkinä; Jos vaikka nyt joku Krémmin tekemä luuamuletti antaa edun, että henkilö voisi juosta nopeammin (50% paremmin), samalla tavoin se myös heikentää kyseisen henkilön voimaa (samalla tavoin, 50%).

Riimuja tarvitsee tuskin selittää enempää, koska ne lukee forkilla, mutta kerron nyt perusasiat; Krémm voi kaivertaa riimun jonkun esineen pintaan (kuten miekan terään). Tällöin hän voi joko myydä ne eteenpäin tai käyttää niitä omaan tarkoitukseensa.

Muinainen kieli on yksi asioista, mitä hän löysi kirjan kautta. Hän ei ole vielä tunnistanut kieltä kenenkään rodun omaksi, mutta se ei paljoa häntä kiinnosta enään. Kyseistä kieltä voi käyttää vähän niinkuin riimua ja lohikäärmeiden kieltä sekoitettuna; Kieltä käytetään maagisten esineiden ja aseiden tekemiseen, mitkä pystytään “aktivoida” manavirran kautta. Kyseisen tavaran tekoon menee about 60% manasta ja mana palautuu tunnin aikana puolet hitaammin, mutta kyseinen kieli ei katoa esineestä/aseesta, mihin sitä on käytetty, ellei itse esineen lumoaja riko loitsua (eli vain Krémm voisi rikkoa muinaisen kielen esineestä). Maksimissaan 2 eri muinaisen kielen lumousta voi käyttää yhteen esineeseen. Kyseisten esineiden haittapuolia on se, että manavirran kulun kontrolliin kykenemätön ei voi käyttää esineitä, ja että henkilö, joka pystyy kontrolloida manavirran kulkua, mutta ei tiedä, mihin kyseinen esine on valmistettu ja mitä sillä voi tehdä, se pystyy antamaan sähköiskun, imemään kaiken manan ja ns. "Ylikuumentua" (Esine alkaa riehua itsestään) tai se vie henkilöltä tajun kankaalle.

Lumouspussit ovat eräänlaisia loitsuja, joita voi käyttää moneen tarkoitukseen; Pääasiana on, että Lumouspussin pitää olla piilossa näkyviltä, tai sen voi löytää ja loitsun kumota. Lumouspusseissa on kolme osaa: Pussi, ainesosat pussin sisällä ja sinetti, minkä pussin tekijä on lumonnut pitämään koko loitsun kasassa. Lumouspussia voi käyttää joko salakuuntelemiseen, vahingoittamiseen, loihtimiseen tai jopa ääritapauksissa tappamiseen. Kyseiset lumouspussit sisältävät erilaisia ja hyvin vaikeasti saatavia ainesosia, mutta kaikki pussit ovat nahkaa.. Kyllä, nahkaa. Lehmän, ihmisen, haltian tai minkä tahansa olennon tai eliön nahkaa. Nahallakin on oma osansa tässä, koska nahan omistajan maaginen linkki voi vahvistaa lumouspusseja (Lehmän nahka toimii ns. “oletusarvona” lumouspusseihin). Mitä vaativampi loitsu on, sitä vaativampia ovat ainesosat; Tappamiseen vaadittavat ainesosat ovat hyvin harvinaisia, mutta tappotyyliä olisi monia (Lumouspussi voi esim. Luoda vettä uhrin keuhkoihin, näin hukuttaen hänet). Lumouspusseilla on kolme heikkoutta:
1. Jos kyseinen loitsu halutaan pysäyttää, ennenkuin se on loppunut, pussi itse pitää löytää ja sinetti avata (Sinetti on perusteellisesti naru, joka on kiedottu pitämään pussi kasassa). Pussi itse tosin voi piilottaa jopa seinän sisälle, ja se aktivoituu, kun uhri kävelee sisään.
2. Pussissa PITÄÄ olla poikkeuksetta uhrille kuulunut tavara (Kello, korvakoru, hius, jne.), että lumous voisi toimia.
3. Lumouspussin tekijän pitää lukita lumouspussi, ettei se aktivoidu heti, kun uhri astuu huoneeseen (narussa, eli sinetissä, sijaitsee kyseinen “lukko”), ellei tekijä halua uhrin heti menevän loitsun alaiseksi. Lumouspussit voi aktivoida tietyllä lauseella tai sanalla, minkä kuka vain voi sanoa. Joten yleensä sana on itse keksitty tai kokonainen lause.

Maaginen Symbolismi on vähän kuin Riimumagia, mutta kyseisiä symboleja voi tehdä kuka vain, joka osaa kanavoida manavirtaa. Kyseiset symbolit ovat valmistuttuaan näkymättömiä tavallisille silmille, mutta yli-luonnollisen näön omistajat (esim. Vampyyrit ja Ihmissudet) voivat nähdä pientä hohdetta. Yksi symboli tarvitsee jopa 15% manamäärästä, mutta riippuen, kuinka voimakas symbolin tekijä on, hänen symbolinsa voi olla vahvempi kuin toisten. Nämä toimivat siis vähän niinkuin riimut, mutta toisin kuin riimut, näitä symboleja voi käyttää melkeinpä minkä tahansa suojaamiseen (Kyseisiä symboleja käytetään siis suojelemiseen, kuten estämään ulkoista telepatiaa).

Enochian Symbolismi on alaviite maagiselle symbolismille, mikä on paljon voimakkaampaa kuin tavallinen maaginen symbolismi, mutta jo yksi symboli tarvitsee enemmän manaa kuin kuusi tavallisesti maagista symbolia (yht. 90%). Enochian Symbolismi eroaa tavallisesta myös sillä tavalla, että vain poikkeuksellisen veren omistaja voi luoda näitä symboleja. “Tavallisen veren” omistaja, kuten ihminen, ei voi tehdä näitä symboleja, vaan ne katoaa heti symbolin valmistuttua. Kyseisiin poikkeuksiin kuuluu mm. Enkelit, Fjórit, Demonit, 100% Suurhaltiat, jne. Koska Enochian Symbolismi on melkeinpä sama kuin tavallinen maaginen symbolismi, mutta paljon vahvempaa, sillä voi pitää todella voimakkaita henkilöitä kauempana. Krémm on itse kirjoittanut kehoonsa 2 eri Enochian symbolia; Toinen torjuu ulkoista telepatiaa ja toinen torjuu riivaamiselta (Voi jopa viivyttää parilla minuutilla muinaisdemoneja ja arkkienkeleitä, riippuen kyseisen YKSILÖN voimakkuudesta).


– Tiedän, että oli vähän hääppönen juttu, mutta suurin osa oli jo Krémmiä, joten tästä hakemuksesta tuli se 500 (ehkä). Lähetin kyseisen hakemuksen SIKSI, että haluan Krémmin omaavan kyseisen kirjan ja uudet taidot vielä jouluspesiaalin jälkeen. Muokattu useaan otteeseen (kohdan 7 esimerkkien takia). Jos jokin mättää, sano ja/tai kysy. Saanen huomauttaa, että Krémm harvemmin käyttää kyseisiä asioita kuin hänen asiakkaansa, mutta on käyttänyt oman turvallisuutensa tähden pariakin.



Viimeinen muokkaaja, Nefas pvm Pe Joulu 05 2014, 07:22, muokattu 1 kertaa

Nefas

Nefas

Lähetin kyllä tämän hakemuksen juuri pari tuntia yli määräajan. Tiedän, koska katsoin ajan ennen tämän hakemuksen lähettämistä

Jp9025

Jp9025

http://hikipedia.info/wiki/Poliitikko ( ei liity kremmiin mutta juu Very Happy)

Nefas

Nefas

Mutta vastaan kuitenkin kysymykseesi: Kremmin uudet luvat ovat tärkeämpiä kuin Grim Clawin luvat. Pistän vähän laajemmin sitten, että mitä muuta Kremm voi valmistaa.

Gibbets


Admin

Sovittiin että stalkkailen pelissä tuon käyttöä. :DD

https://angarth.palstani.com

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa